Tantra in Arambol

13 februari 2022 - Arambol, India

Lieve lezers,

Gisteren was ik wat laat met mijn verhaal omdat ik het best druk had vandaag. Om 11 uur een tantra meditatie sessie. Voor die tijd moest ik nog ontbijten en Flikken Maastricht van vrijdag kijken. Ik was al wel begonnen met schrijven maar toen begon de sessie al.

Grappig... Ooit in de tijd van Hariprem, mijn guru, waren hier meditatiegroepen van 200 man en nu maar met zijn vieren, inclusief Helena uit Praag die de sessie gaf. Wauw wat een verschil.

Het mooie als je ergens deelnemer bent dat je nergens op hoeft te letten. Hoewel? Een van de deelnemers had moeite om onbekenden aan te raken. Ook energie uitwisseling vond ze te ver gaan. Eh oeps da's een klein dingetje. Door mijn voorstel de oefening te doen met de inner man/women werd dit opgelost. Je eigen ogen, oren, neus, mond strelen en je lijf voelen. En dan bij de ander (tegelijkertijd). Of bij jezelf dus door je Inner man/women. Rarara wie mij streelde? Mmmmmmm

Daarna "samen" rondademen. Voor de kenners: eerst de Circle of Love en daarna de Circle of Light. Best heel fijn om te doen. Heerlijk gezeten en genoten met mijn lief.

De afsluiting was een korte liefdevolle aanraking op een massagetafel. Één voor één even heerlijk aangeraakt worden door 6 handen. Dat was fijn om te doen en te ontvangen. Ook de vrouw die geen onbekende wilde aanraken was helemaal zacht en in haar hart. Ze deed gewoon mee. Mooi toch het proces in deze sessies.

Samen mediteren is toch wel heel fijn. De sfeer in de groep, zeker in een zo kleine, wordt snel fijn en intiem. Zo rond 13.30 stond ik lekker zacht en liefdevol weer buiten. Ga ik zeker nog een keertje doen.

Zaterdag is payday dus ff naar de bank. Ook wat drank inslaan. De overheid heeft bedacht dat er niet gedronken mag worden in het openbaar voor de verkiezingen. Die zijn op 15 februari en tot die tijd staat het land vanaf 17.00 uur dus zogenaamd "droog".

Werkt dat??? Haha nee dus. Iedereen heeft ingeslagen en de touristen drinken nu back stage... In de rest van India is alcohol sowieso in de ban. Eigenlijk altijd al. Daarom is de "special tea" uit gevonden. Bier drinken uit een theepot. Hier in Goa schakelen ze over op cocktails... Ziet eruit als limonade toch?

Na twee weken gaat de zonsondergang nog niet vervelen. Tijd voor een wandelingetje.