Rondjes rijden deel 1

14 februari 2022 - Arambol, India

Zo lieve lezers,

Het heeft even geduurd maar hier ben ik weer. De laatste dagen rond gereden in de buurt op de scooter. Lekker hoor!!!

Ik zal wat kaartjes uploaden zodat jullie een beetje een idee hebben. Elke plaats heeft wel wat.

Mandrem is het dichtste bij. Daar ben ik ook naartoe gelopen over het strand. Rustig kust plaatje waar de rustige backpackers vroeger verbleven. Ook nu erg rustig want niet zo in trek bij de Indiërs.

Aan de andere kant van de rots begint Ashvem beach. Breed strand, rustig maar toch wel veel Indiërs omdat het aan de weg ligt en er grote beachtenten zijn.

Daarna komt Morjim. Dit is een soort Russische enclave. Ooit ging het verhaal dat de Russische maffia daar de boel in handen had. Zou zo maar kunnen. Ik vind zelf het strand niet zo mooi. Ver lopen naar het water  Er zijn wel veel mooie villas en hotels met zwembad ed. De beachclubs zijn ook van nivo.

Morjim heeft ook een uitgebreid stratenstelsel. De helft loopt dood maar leuk op doorheen te rijden. Tja dan moet je weer terug. Je ziet het aan de weg die steeds smaller en viezer wordt.

Ik kan slecht beschrijven wat je dan ziet. Echt zo anders dan jullie kennen. Super mooi en super lelijk wisselen zich af. Hotels op plekken waar je denkt daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden.

Veel mooie villa's dus ook maar helaas kan je die alleen kopen met een Indiase partner. Dat gebeurd natuurlijk regelmatig. En ook dat je er dan vervolgens door die partner uitgerost wordt. Hoezo corruptie?

Om het water over te komen moet je via  Siolim. Dat deed ik vandaag. Eerst wel ff mijn helm (doppie) op want de politie vindt het fijn om op zulke punten te controleren.

Na de brug weer af want wind door de korte haartjes is toch wel lekker. Ik rij ook standaard erg rustig.

Nou tot zo ver. Het verhaal na de brug komt zsm.

Knuffels
♥️
Satori

1. Christien de Ruijter-Lorent:
    16 februari 2022
    Ziet er erg leuk uit lijk wel iets van vroeger de Spanje kust zag er ook zo uit.
    dikke knuffel van mij geniet er van.