Strandwandeling en zwemmen!!!

2 februari 2022 - Arambol, India

Goede morgen lieve lezers,

Het is al weer februari. Ik ben hier nu een paar dagen en begin al weer een beetje op Indiase tijd re leven. Dus zo rond 09.00 wakker. Beetje lummelen thuis en dan naar voren. Ik heb mijn waterkoker vergeten anders zou ik nog ff lekker in de tuin zitten met eigen oploskoffie. Maar ja mijn waterkoker ligt in de opslagbox.

Dus voor in het restaurant gezeten met koffie en een continental breakfast deze keer.. Afscheid genomen van mijn Indiase vrienden van gister. Die gaan weer naar Mumbai terug. Ritje van 500 km met de auto. Doen ze zeker 6-8 uur over.

Ik heb mijn verhaal van gister pas laat gepost want de stroom was uitgevallen. Gebeurd nog steeds dus en vast regelmatig. We gaan het zien.

In de ochtend een strandwandeling gemaakt. Pffff het wegblijven van buitenlanders en de komst van Indiers heeft het er niet beter op gemaakt. Kijk maar naar de foto's. Rijen ligbedjes behhh zo fout. Die andere foto is zoals het was/leuk is. Gelukkig nog veel leeg strand tussen Arambol en Mandrem het volgende dorp.

Nu beetje moe en liggen in de schaduw. Ik moet best oppassen voor de zon. Tot 15.00 niet meer open en bloot. Aan het water..... Je kan tenslotte niet de gele dag bier drinken... Toch?

Zo liggend op mijn bedje schieten me een paar dingen te binnen die wel leuk zijn om te vertellen.

Bijvoorbeeld dat je hier op het strand al zonbadend soms verrast kan worden door een (heilige) koe die aan je spullen komt snuffelen. Niet vaak, maar het gebeurd. Ze lopen hier vrij rond en er wordt ze geen stroobreedte in de weg gelegd.

Nou behalve dan door de honden. Elke strandtent heeft er wel een paar en die letten goed op. Alle zwervers en louche verkopers worden genadeloos ontdekt. En met geblaf en beweging weggejaagd. En dat doen ze dus ook met de koeien.

Minpuntje is dat de honden ook groepsgedrag en teritoriumdrift vertonen. o wee als je als hond een stukje verderop loopt, dan wordt je direct omsingeld en aangevallen. Manke honden en driepoters genoeg. De hierarchie is ook duidelijk. Jonkies leren het snel.

In de middag voor het eerst heerlijk gezwommen. Het water is heerlijk warm, zo'n 25 graden schat ik. Lekker dobberen.

Natuurlijk de zon weer zien ondergaan. Dat is vaste prik hier en ook een heerlijk moment van de dag. Het wordt heerlijk koel maar niet koud 's avonds. Tussen de 22-25 graden. Heerlijk om dus op het strand te eten. Chicken Kadai met rijst deze keer. Vergeet elke keer mijn telefoon dus weer geen foto. Pffff er gaat van alles mis.

Verder een rustig avondje thuis. Flikken van afgelopen vrijdag gekeken. Fijn hoor gewoon tv kijken. Op de pc ging niet zo goed maar op de telefoon gaat prima met deze wifi.

Slapen......

1. Christien de Ruijter-Lorent:
    2 februari 2022
    Wat tempartuur ben ik jaloers op je hier is het twee keer niets xxxxxx
  2. Satori De Ruijter:
    2 februari 2022