AANGEBRAND

3 februari 2022 - Arambol, India

Goede morgen lieve lezers,

AANGEBRAND!
Ik zei het nog gister... Ik moet oppassen. Het wandelingetje was al te veel. geen idee hoe lang ik gelopen heb maar het was al te veel.
Ik merkte het gister avond al. Jeukende plekkes, prikkelingen in mijn huid. Het is allemaal niet problematisch maar ik ben gewoon aangebrand. Nog net niet medium rare maar oppassen dus.

Vanochtend heb ik de "obers" uitgelegd wat een Satori special is als ontbijt.
- vier toast
- twee zacht gekookte eitjes
- twee tomaten
- mayo
EN een scherp mes.

Ik snij dan alles heel fijn. Mayo, zout, peper erdoor en walla een tomaat/ei salade. Dit beetje natte prutje gaat dan op brood. Heerlijk en weer eens wat anders.

Na het ontbijt lang in mijn tuin gezeten. Beetje administratie. Afrekening voor mijn huurders maken. Ja mensen want daar leef ik van: het verhuren van mijn huis. Goeie deal toch? Met een beetje mazzel hou ik nog geld over want het leven is hier niet zo duur. Ik maak wel een keer een overzicht van wat de dingen kosten hier .

Haha ik weet eigenlijk niet wat ik voor mijn huis hier moet betalen. Zal eens vragen aan Jon. In ieder geval veel minder dan in Nederland.

Vandaag weer boodschappen doen. Ik heb wel behoefte aan een schoudertas voor naar het strand. Dit om de boel een beetje bij elkaar te houden.
Heb ook een nieuw strandlaken nodig. Ik koop altijd twee doeken die ik aan elkaar laat zetten. Zie de foto voor de huidige staat. Tijd voor nieuw!

Om een beetje fit te blijven heb ik ook mijn start "dumbelts" gemaakt. Geen idee hoe zwaar precies, maar deze 1 liter flessen zijn de voorloper van de 2 liter cola flessen. Die zijn nog niet leeg.

Gevuld met zand en water is de 1 literfles ongeveer 2-3 kg schat ik. Tja en wanneer is iets vol?

Je kent vast het verhaal van de wekpot. Doe er pongpong ballen in en is gij dan vol? Ja en nee want er kan nog heel veel zand bij. Gooi er zand vij  Is hij dan vol? Ja en nee want er kan nog heel veel water bij? Is hij dan vol? Wie zal het weten....

Wat is de ruimte die de ziel inneemt? Hoeveel energie kan ik nog opnemen in mijn lichaam. Whaaaaa nog zooooooo veel. Hoeveel liefdevoller kan ik worden? Doe maar eens een hartmeditatie en laat je vollopen....

Het dorpje in geweest dus. pffff schoudertas is gelukt, maar wat werd ik er verdrieting van. Het begin ging nog wel. Rosario weer gezien, een pensionhouder. Zag er top uit. geen problemen met zijn gezin. Wel bad bussiness maar ut zag er allemaal nog prima uit.

Maar de rest van het dorp dus NIET. De achteraf straatjes waren allemaal in een gruwelijke staat van ontbinding. Alles dicht en vervallen. De mainstreet ging dan nog wel, maar zo weinig mensen die uberhaupt iets kunnen kopen. De Indiërs kopen heel weinig en de buitenlanders zijn er nauwelijks. Pfff pijn in mijn hart. Deze mensen worden hard getroffen door Covid.

Eind van de middag even gezwommen en naar huis. De lol is er even vanaf...

1. Christien de Ruijter-Lorent:
    3 februari 2022
    Ja jongen dat is heel erg en ze hadden al zo weinig om van te leven wat hebben wij het in Nederland dan goed he. steun maar zo veel mogelijk. liefs ma
  2. Satori De Ruijter:
    5 februari 2022