Niet altijd blij

4 februari 2022 - Arambol, India

Goede morgen lieve lezers,

Mmmm niet zo'n goede morgen voor mij. Ik ben sinds gister een beetje uit mijn blije humeur. Pfff wat heeft Covid hier een impact. Een dorp dat leeft van het tourisme is aan het vergaan!!! Zo'n zonde. Vreselijk!

Vannacht ook voor het eerst last van een muggetje. Niet fijn als er één in de klamboe zit. Die klamboe is natuurlijk Indian style dus aan alle kanten een beetje open. Maar goed met een muggespiraal in de kamer ging het altijd nog goed. Mug weggejaagd en verder geslapen.

Rustig ontbijtje aan het strand met uiteraard voldoende koffie.

Morgen eens kijken of ik een pcr test kan krijgen ergens. Ik ben tenslotte in quarantaine (!) en op dag 7 moet ik een test doen. Geen idee wat ik met het resultaat aan moet maar och toch maar doen. Zo'n test kost hier stnd 500 rupees dus dat is te doen. Kan ik gelijk een waterkoker kopen.

Verder rustig dagje en in de middag lekker zwemmen.

Even een economisch feitje tussendoor.  Plastic flessen hebben hier waarde. Niet dat je ze kan inleveren of dat er statiegeld op staat, maar er zijn plentie (arme) mensen die ze "rapen". Vroeger had iedereen zo zijn eigen "vaste" wijk. Nu zie ik regelmatig meer mensen, meestal vrouwen voorbij lopen. Een teken van hoge armoede want de spoeling is dun.

Bedelaars zie je nauwelijks meer itt vroeger. Dat heeft dus geen zin want Indiërs geven niks en buitenlanders zijn er nauwelijks.

Tja wat te doen op het heetst van de dag? Had ik al verteld dat mijn boekwinkeltje ook verdwenen was. Er is zoveel dicht. Dus ik heb maar een gratis proefperiode bij Kobo (Bol.com) genomen. Nu de spion van 3B aan het lezen op mijn telefoon. Rustig aan dus.

Geluudsoverlast is hier nogal een dingetje. Indiërs hebben het rare idee dat als de muziek maar hard staat het klanten aantrekt. Als het aan hun ligt doen ze dat dus tot 3 uur s'nachts.

Je snapt vast het probleem is als je er vlak bij woont. Gelukkig moet het hier vanaf 22.00 stil zijn nu. Misschien door Covid maar waarschijnlijk omdat de premier Modi op bezoek is in Goa. Dan zijn ze altijd rete streng.

Gisterenavond was het op het strand ook een kakofonie van geluid. Pffff van meer dan 3 kanten muziek en da's niet fijn. Maar god straft onmiddelijk! Vanaf zo 20.30 geen stroom meer!!!! Haha dat zal ze leren. Duh niet dus