De aanhouder wint

29 januari 2022 - Arambol, India

Daar zit ik dan op een terrasje voor het vliegveld van Mumbai. GELUKT!
Ik ben in India. Haha het was weer niet zonder slag of stoot, maar laat ik bij het begin beginnen.

Vannacht natuurlijk niet heel goed geslapen. Nerveus of enthousiast? Ik was er in ieder geval vroeg bij om 06.00 Nederlandse tijd. Ontbijten, nog wat prutten en om 10 uur weg. Eerste stop: Utrecht centraal. Daarna de intercity naar Schiphol. In iets meer dan een uur ben je er dan. Best snel.

Ik was dus/ook lekker op tijd en het inchecken bij Etihad ging vlot en zonder problemen. Via Abu Dhabi naar Mumbai. Het voordeel van deze route is dat er een goede aansluiting is en de vluchtlengte ook gedeeld wordt. Eerst 5 uur en dan 3 uur.

Hoe laat het dan precies is ben je al snel kwijt, want de tijd verschuift ook vooruit. Het is denk ik nu 6 uur later dan in Nederland maar zeker weten die ik het niet.

Het nadeel van een kortere vlucht is dat je niet zo goed kan slapen. Wel had ik op beide vluchten 3 stoelen naast elkaar dus ik kon lekker liggen. Niet perfect, wel beter...

Ja en dan India inkomen... Eerst een visuele healthcheck. Haha leuk met een masker op. Het kan met stromen je neus uit komen, zien ze toch niet.
Dan de vooraf geboekte pcr test. Haha dikke concurentie met door de overheid vastgestelde prijzen. 1995 roepees. Ca. 25 euro. Ff zoeken naar het juiste lokketje. Een piep jong meisje frommelt wat in mijn neus en keel. Oké gedaan en nu?
Totaal onduidelijk waar te wachten op de uitslag. ???? Niemand zegt wat, weet wat. Je moet eerst de douane door!!! Ja lekker systeem hoor als je positief bent kan je nog even iedereen besmetten.

EN TOEN....
Het moment was daar. De vorige keer was het: GO BACK bij de douane. Nu ging het ook niet echt soepel. Ik zag de man in het systeem kijken en weer naar mij. O oh... Hij verwees me naar een collega. Eh bent U op dit visum al eerder in India geweest?

Ik voelde het al aankomen. De vorige keer was niet gelukt maar wel geregistreerd. Ik deed mijn verhaal. Man weg naar het kantoortje, naar de "big douane boss".

Komt tie terug en vraagt: en waar ben je toen naartoe gegaan? Ik het verhaal nog een keer verteld. Mmm mee naar het kantoor. Mr big boss vond het uiteindelijk goed. Pffffffff

Maar ja waar haal ik nou mijn testresultaat? De hele transit door, bagage ophalen, security en ja hoor net voor de uitgang pcr stalletjes. Op zich niet verkeerd want de tijd verstrijkt dus ik kon bijna gelijk mijn bewijs ophalen: WEER NEGATIEF. Wat een verrassing toch weer.

Eén ding deden ze wel slim. Je komt de terminal niet uit zonder negatieve test.

En zo zit ik nu buiten op een terrasje. 08.30 in de ochtend. Mijn volgende vlucht naar Goa gaat om 13.00. Tijd genoeg dus.

Wordt vervolgd. Wil je niks missen, zet je dan hieronder op de lijst.

1. W Toxopeus:
    Proost
  2. Satori De Ruijter:
    Kingfisher... ♥️
  3. Wilfried:
    29 januari 2022
    Spannend Satori, maar nu ontspanning en genieten van het nu!
  4. Satori De Ruijter:
    Nou Wilfried,
    Dat pas na de volgende blog aflevering
  5. Harro:
    29 januari 2022
    Volgende post hopelijk met foto op de Arambol beach!
  6. Satori De Ruijter:
    Niet zo haastig Harrie. Foto al wel gemaakt maar eerst de reis "afschrijven". 😎
  7. Satori De Ruijter:
    31 januari 2022
    Hey bro. Kijk even in mapje Laughing Buddha bij de foto's
    🙏
  8. Christien de Ruijter-Lorent:
    30 januari 2022
    geniet maar van je koffie en kijk om je heen .liefs ma
  9. Satori De Ruijter:
    31 januari 2022